«Starring GREAT Britain»-reklame med ikoniske innspillingssteder

"Starring Great Britain"-reklamen tar seerne med på en spennende reise gjennom noen av de mest uforglemmelige stedene i Storbritannia på det store lerretet.

«Starring GREAT Britain»-reklame med ikoniske innspillingssteder featured image

VisitBritains nye globale kampanje, «Starring GREAT Britain», har som mål å tiltrekke seg internasjonale turister ved å vise frem kjente film- og TV-locations. Kampanjen utnytter Storbritannias filmarv og viser frem fantastiske destinasjoner fra store filmproduksjoner.

Storbritannia på det store lerretet

Den Oscar-belønte filmskaperen Tom Hooper har stått i spissen for prosjektet, som tar seerne med på en reise gjennom Storbritannias mest ikoniske innspillingssteder. Filmen inneholder scener fra Mission: Impossible, Spider-Man, Harry Potter, House of the Dragon og Succession. I samarbeid med det kreative byrået Pablo London fremhever «Starring Great Britain»-kampanjen Storbritannia som stjernen i global film.

Viktige turistmarkeder

Kampanjen har som mål å tiltrekke seg besøkende fra Australia, landene i Gulf Cooperation Council (GCC), Frankrike, Tyskland og USA. For å nå ut til et globalt publikum har VisitBritain lansert annonser på digitale reklametavler i Berlin, Paris, Dubai og Saudi-Arabia. Kampanjen har også en komponent i sosiale medier for å sikre at folk fra hele verden engasjerer seg i materialet.

Undersøkelser fra VisitBritain viser at mer enn 90 % av potensielle besøkende ønsker å utforske steder fra favorittfilmene og -seriene sine. Kampanjen utnytter denne entusiasmen og inviterer reisende til å oppleve Storbritannia gjennom filmlandskapene. Ved å fremheve virkelige destinasjoner bak de berømte kulissene ønsker VisitBritain å øke turismen og samtidig støtte lokale bedrifter.

Storbritannias stjernesteder

I løpet av videoen får seerne utforske en blanding av historiske landemerker, naturskjønne landskap og travle bylandskaper. I tillegg kan de besøkende følge i fotsporene til favorittkarakterene sine på steder som f.eks:

  • Paul’s Cathedral og Tate Modern Gallery, sett i Mission: Impossible – Fallout.
  • Tower Bridge, som er med i Spider-Man: Far From Home.
  • Notting Hill og Portobello Road, udødeliggjort i Notting Hill.
  • Kenwood House i Hampstead, et annet innspillingssted for Notting Hill.
  • Loch Shiel i Skottland, kjent som Svarte innsjø fra Harry Potter.

Hvert sted i Storbritannia byr dessuten på en unik blanding av historie, arkitektur og filmmagi.

Lovord fra tjenestemennene

Turistminister Sir Chris Bryant har rost kampanjen og fremhevet Storbritannias status som en filmdestinasjon i verdensklasse. Videre understreket han at film og TV inspirerer millioner av mennesker til å besøke Storbritannia.

«Turistnæringen vår er allerede verdt 74 milliarder pund for økonomien, og denne kampanjen vil bidra til å øke veksten ved å oppmuntre millioner av turister til å besøke enda flere deler av det fantastiske landet vårt», sier ministeren.

«Dette vil bidra til å øke besøkstallene og forbruket, skape muligheter i lokalsamfunnene og legge grunnlaget for en blomstrende besøksøkonomi i Storbritannia i årene som kommer.»

Patricia Yates, administrerende direktør i VisitBritain, delte denne oppfatningen og sa: «Storbritannias reisemål er den virkelige stjernen i showet når vi utnytter den sterke tiltrekningskraften som skjermturisme har for å tiltrekke seg internasjonale besøkende og få dem til å bruke penger på tvers av nasjoner og regioner, noe som gir et løft for lokale økonomier.»

Med sitt rike filmlandskap inviterer Storbritannia reisende til å tre inn i kulissene til sine favorittfilmer og TV-serier. Kampanjen «Starring GREAT Britain» sørger for at fansen kan oppleve magien i virkeligheten.

Foto: YouTube/Love GREAT Britain

Relaterte artikler

Nyhetsbrev

logo

UK ETA Office tilbyr flerspråklig informasjon om innreise til Storbritannia. Det er uavhengig og ikke tilknyttet den britiske regjeringen.


Alle rettigheter forbeholdt. UK ETA OFFICE 2025©