VisitBritain presenterer destinasjoner i Storbritannia som er blitt populære på TV og film

Ved å fremheve de britiske destinasjonenes filmatiske tiltrekningskraft håper VisitBritain å kunne markedsføre Storbritannia ytterligere for å tiltrekke seg internasjonale besøkende.

VisitBritain presenterer destinasjoner i Storbritannia som er blitt populære på TV og film featured image

VisitBritain er vertskap for over 120 internasjonale reiselivsrepresentanter i forbindelse med Showcase Britain 2025, et arrangement som skal fremme turismen i Storbritannia. Arrangementet, som vil fremheve landets mangfoldige attraksjoner, har som mål å fremme internasjonale besøk og styrke partnerskapene med reiselivsmarkedene.

Med Storbritannia i hovedrollen

Showcase Britain 2025-initiativet vil gå over flere dager, og tilbyr lærerike omvisninger i England, Nord-Irland, Skottland og Wales. Deltakerne vil få utforske unike reisemål og opplevelser inspirert av ikoniske britiske film- og TV-produksjoner. Dette fokuset er knyttet til VisitBritains kommende «Starring GREAT Britain»-kampanje, som setter søkelyset på Storbritannia som et av de fremste reisemålene.

Reiseinnkjøpere fra 17 internasjonale markeder, deriblant USA, Australia, Kina og India, deltar på dette arrangementet. Disse markedene, som er avgjørende for britisk turisme, representerer betydelige vekstmuligheter. Ved å engasjere seg med globale reiseplanleggere håper VisitBritain å sikre Storbritannias plass i de beste internasjonale reiserutene.

Arrangementets primære mål er å vise frem nye og spennende reiselivsprodukter, samtidig som det legges vekt på mindre kjente destinasjoner i Storbritannia. Gjennom kuraterte reiseruter vil internasjonale innkjøpere få førstehånds kjennskap til Storbritannias mange tilbud. I tillegg vil dette også fremme landlige og kystnære områder, i tråd med VisitBritains langsiktige vekststrategier.

Langsiktige mål for VisitBritain

Turistminister Sir Chris Bryant har uttrykt sterk støtte til arrangementet.
«Gjennom vår Plan for Change ønsker vi å ønske 50 millioner internasjonale besøkende velkommen hvert år innen 2030, samtidig som vi skaper muligheter i lokalsamfunnene og legger grunnlaget for Storbritannias blomstrende besøksøkonomi i årene som kommer», sier han.

I tillegg understreket VisitBritains administrerende direktør Patricia Yates at arrangementet er viktig for å opprettholde Storbritannias globale attraktivitet.

«Fra å utforske våre pulserende byer, attraksjoner i verdensklasse og fantastiske landskap til å nyte vår spennende moderne kultur og gjestfrihet, vil internasjonale innkjøpere sitte på første rad og oppleve på nært hold hvorfor Storbritannia er den virkelige stjernen i showet», sier Yates. «Jeg vet at de vil reise hjem med inspirasjon til å selge flere britiske reisemål i år.»

VisitBritain: Fostering Connections

Samarbeid har vært avgjørende for planleggingen av Showcase Britain 2025. VisitBritain samarbeider for eksempel tett med organisasjoner som Tourism Northern Ireland, VisitEngland, VisitScotland og Visit Wales. Sammen skaper de opplevelser som er skreddersydd for hver regions unike styrker.

Deltakerne får også to store muligheter til å bygge nettverk. Den første er en glamorøs sammenkomst på Hampton Court Palace, der britisk kultur og kulturarv blir presentert. Den andre er «Britain & Ireland Marketplace» på Intercontinental London – The O2. Her håper VisitBritain å fremme forretningsforbindelser mellom britiske reiselivsleverandører og globale innkjøpere.

I tillegg til umiddelbar nettverksbygging har arrangementet som mål å gi varige økonomiske fordeler. Innkommende turisme bidrar i betydelig grad til den britiske økonomien, og støtter arbeidsplasser og lokale bedrifter over hele landet. Showcase Britain 2025 forventes derfor å generere langsiktige partnerskap og øke antallet internasjonale besøkende, særlig i forbindelse med utrullingen av ETA.

Hva som ligger foran oss

Disse tiltakene vil gi deltakerne en dypere forståelse for Storbritannias rike historie, pulserende kultur og fantastiske landskap. Arrangørene forventer at disse opplevelsene vil inspirere dem til å markedsføre Storbritannia som et reisemål de må besøke overfor kundene sine.

Foto av Bruno MartinsUnsplash

Relaterte artikler

Nyhetsbrev

logo

UK ETA Office tilbyr flerspråklig informasjon om innreise til Storbritannia. Det er uavhengig og ikke tilknyttet den britiske regjeringen.


Alle rettigheter forbeholdt. UK ETA OFFICE 2025©